Kunde
Scandlines
Bureau
HJALTELIN STAHL
Krediteringer
Beskrivelse
Scandlines ville gerne have flere danskere til at tage bilen til Tyskland hele året for at sikre øget belægning på sine færgeovergange Rødby-Puttgarden og Gedser-Rostock. Opgaven var derfor at overbevise danskerne om, at de skulle tage til Tyskland ikke bare om sommeren - men hele året på forlænget weekendture.
For at gøre Tyskland relevant for danskerne som rejse- og weekendtur-destination skabte vi inspirationsplatformen 'Tæt på Tyskland'. Vi ville udvide danskernes horisont og vise dem, at Tyskland er meget mere end de tror. Og kun et par timer væk. Det gjorde vi ved at udvikle +100 inspirerende artikler, som vi knyttede til oplevelser i Nordtyskland, der viste vores alsidige naboland fra en anden side - end den man kender.
Udgangspunktet for samtlige artikler var et content strategiarbejde, som havde til formål at identificere danskerne søgeadfærd og interesser relateret til ferie. Her fandt vi et overraskende stort match imellem danskernes behov og de oplevelser som Nordtyskland har at byde på. Udover at supportere danskernes søgeadfærd i dag benyttede vi os også af Facebook Audience Insights til at identificere segment-specifikke interesser. Med disse indsigter kunne vi sikre relevant distribution af vores indhold i vores aktivering på mail, social, banner mv. For at sikre, at vi kunne koble vores inspiration til et salg, arbejdede vi løbende med adfærdsbaserede segmenter afhængig af brugernes engagement i vores indhold på tværs af kanaler inkl. website. På den måde sikrede vi en kontinuerlig tilstedeværelse og kontekstuel relevans overfor dem, der havde udvist en interesse i vores destinationer og temaer. Primære aktiveringskanaler var Mail, Facebook, Instagram og Banner/Programmatic.
Med spændende redaktionelt indhold, baseret på brugernes ferieinteresser og søgeadfærd, lykkedes det Scandlines at udvide danskernes horisont og gøre Tyskland så interessant, at de havde lyst til at engagere og involvere sig med vores indhold på tværs af kanaler. Der blev brugt helt op til 8-10 minutter på de populæreste +25 artikler/sider på vores platform. Og solgt et hav af færgebilletter.