Kunde
Gló
Beskrivelse
Baggrund:
For tusinde år siden erobrede vikingerne det meste af Europa. Tusinde år senere indtog det ny-nordiske køkken den kulinariske verden. Med Gló kommer 3. bølge med det formål at erobre verden med sund mad.
Historiefortællingen skal ikke tages bogstaveligt omkring madkonceptet. Men mere som baggrund for valg af materialer til indretning og hele det visuelle udtryk. Det oldnordiske og det nynordiske - fortolket på vores egen måde.
Gló-konceptet findes allerede på Island, men vores opgave var at designe to helt nye restauranter i København med alt, hvad det indebærer af emballager, kommunikation (online og offline) samt indretning.
Opgave:
At skabe en identitet for Gló, der kan danne afsæt for en videre ekspansion ud i verden.
Design:
Helhedsoplevelsen skal ”glo´ve”.
Den skal være inspirerende men også tilgængelig og samtidig afspejle vores rødder – altså de old-nordiske og de ny-nordiske i vores egen fortolkning.
Vi arbejder således med materialer, der tager sit udspring i vores historiefortælling. Og det kan være:
Sten og skiffer
Træ – i en rå forarbejdning
Kobber
Skind
Ild
Alle elementer har et element af ild – fortolket i form af kobber, som også er baggrunden for vores logo. Farvevalget tager sit udspring i ovennævnte tilsat fortolkninger af rav og mos med reference til naturen på Island.
Vi kan godt lide tanken om det klassiske langhus fra vikingetiden, hvor høvdingen boede. Her var bålpladsen i midten omdrejningspunktet for samvær, møder og indtagelsen af måltidet. Vi har så blendet det med den ny-nordiske minimalisme og den enkle upyntede og uprætentiøse indretning med fokus på måltidet.
Men vi har givet det vores look – som er en kloning af førnævnte tilsat noget organisk, grønt og moderne.
På emballager, på menutavler og alle online medier arbejder vi med ikoner, der er hurtige at aflæse og universelle i sit sprog.