Kunde
Gló
Beskrivelse
Baggrund:
For tusinde år siden erobrede vikingerne det meste af Europa.
Tusinde år senere indtog det ny-nordiske køkken den kulinariske verden. Med Gló kommer 3. bølge med det formål at erobre verden med sund mad.
Historiefortællingen skal ikke tages bogstaveligt omkring
madkonceptet. Men mere som baggrund for valg af materialer til
indretning og hele det visuelle udtryk. Det oldnordiske og det
nynordiske - fortolket på vores egen måde.
Gló-konceptet findes allerede på Island, men vores opgave var at
udvikle konceptet i København, så det kunne skabe rammerne for en ekspansion videre ud i verden med et mål om 1000 restauranter.
Opgave:
At udvikle emballage til Gló med udgangspunkt i brandets DNA.
Design:
Helhedsoplevelsen skal understøtte vores løfte:
”Find your inner Gló”
På alle emballager arbejder vi med ikoner, der er hurtige at aflæse og universelle i sit sprog.
Den skal være inspirerende men også tilgængelig og samtidig
afspejle vores rødder – altså de old-nordiske og de ny-nordiske i
vores egen fortolkning.
Vi arbejder således med materialer, der tager sit udspring i vores historiefortælling. Alle elementer har et element af ild – fortolket i form af kobber, som også er baggrunden for vores logo - Gló.
Farvevalget tager også sit udspring i ovennævnte med fortolkninger af rav og mos, vulkaner og sort lava med reference til den smukke og voldsomme natur på Island.
Men vi har givet det vores look – med et pift af noget organisk, grønt og moderne.