Kunde
Vardemuseerne
Beskrivelse
Regeringens nye turismestrategi sætter fokus på, at der skabes flere oplevelser og tilbud langs de danske kyster. I Varde Kommune er de tyvstartet. I juni 2017 åbnede, som en del af Vardemuseerne, det nye Tirpitz – en attraktion i verdensklasse tegnet af Bjarke Ingels Group.
Men hvordan transformerer man en overordnet fortælling om Vardemuseerne fra støvet og forældet til moderne attraktion?
Advice udarbejdede en bærende brandplatform og en visuel identitet, der positionerer Vardemuseerne og i særdeleshed Tirpitz som vestkystens fyrtårn. Et fyrtårn, der gennem levende fortællinger og involverende aktiviteter inviterer den besøgende til at aktivere sanseapparatet, stille nysgerrigheden og opleve et væld af områdets gribende historier.
Tirpitz unikke navnetræk med de delvist skjulte bogstaver refererer til attraktionens arkitektur og de skjulte historier, der findes under klitterne.
Vardemuseernes stedbundethed bliver visualiseret med de topografiske kurver, der tager afsæt i det lokale landskab. Brugen af den samme typografi til de enkelte museers navnetræk sikrer, at museerne fremstår som én samlet professionel organisation.