Kunde
EG A/S
Beskrivelse
Murere, tømrere, malere og elektrikere ville være langt mere effektive, hvis det ikke var for de mange manuelle og uholdbare rutiner i hverdagen. Det er lappeløsninger – som kan være alt fra fysiske timesedler, fakturaer for materialeindkøb og post-its med kragetæer, papirarbejde i stakkevis og it-systemer, der ikke taler sammen. Med lanceringen af EG One skulle alle håndværksvirksomheder vide, at der nu findes et it-system, som er udviklet specifikt til denne branche og understøtter arbejdet i alle faser af et byggeri eller projekt.
For at engagere målgruppen blev der udviklet et humoristisk univers, i en karikeret virkelighed, hvor lappeløsningerne fik lov at fylde. Universet blev rullet ud på tværs af kanaler, der alle bidrog til brand activation, leadgenerering og salg. Fra video på Youtube, display bannere, adwords, sociale media som google og facebook til understøttende toturials på web. Der blev udviklet flows til både e-mail- og SMS-marketing, annoncer i fagblade og et radiospot med lappeløsningerne som omdrejningspunkt.
Næsten 70.000 unikke besøg tikkede ind på EG One’s kampagnesite. Og godt 5.000 var med på at afgive permission og en kvalificering af, om man var mester, svend eller bogholder. Involveringen med mobile first gamification, skabte massiv datadreven trafik til segmenterede landing pages og mulighed for en gratis prøveperiode af EG One.
Med et begrænset mediabudget lykkedes det i kampagnens to første måneder at få hele 9 mio. eksponeringer på tværs af kanaler. Det var med til at kickstarte salget for EG og opnå en pipeline, der stadig har markant effekt. På Youtube var både Ad Recall og Brand Awareness Best in Class.
Kampagnen har sat en ny digital standard for lancering af produkter hos EG og har bevist, at håndværkere også har fokus på at være omstillingsparate og digitalisere deres forretning.