Kunde
June by Danske Bank
Beskrivelse
Investeringsbranchen i Danmark har langt størstedelen af sine kunder i 60+ segmentet. JUNE by Danske Bank ønskede at skabe en kampagne, der kunne engagere en ny generation af investorer blandt de 30-45-årige. En målgruppe, der nok har midlerne, men som ofte føler sig usikre, når det kommer til investering.
Selvom målgruppen var forholdsvis bred, så var der et fællestræk: De alle var unge i 1990’erne, og hver torsdag sad de klar foran familiealteret, når Beverly Hills 90210 rullede over skærmen. Netop den fælles reference blev udgangspunktet for ideen. For hvem bedre til at levere en kærlig faderlig opsang end alletiders far: James Eckhouse aka Jim Walsh.
I en content-serie med titlen ”Dad Talk” snakkede gode gamle Jimbo direkte til sine danske fans om vigtigheden af at investere, selvom man er ung. Og om at det hverken er svært eller dyrt, når man har JUNE ved hånden.
Og 90’er nostalgien, viste sig at være en god investering. I kampagneperioden oplevede JUNE blandt andet en fordobling i antallet af nye kunder, en tredobling i indbetalinger, samt et brandlift på hele 26%.