Kunde
Carlsberg Group
Beskrivelse
Udfordring:
I en tid, hvor vi er blevet junkiere efter nyheder og breaking news, kan man så overhovedet skabe interesse for en 170 år gammel dansker? Probably, sagde Carlsberg. For godt nok har bryggeriet været her i generationer, men faktisk er det de færreste, der ved, hvad Carlsberg har stået bag igennem tiden.
Løsning:
Vi skabte en helstøbt global kampagne, der viste nogle af de mange ting, som kommer fra øl: It all comes from beer - discover 170 years with Carlsberg. For faktum er, at de færreste ved, at bl.a. Den lille Havfrue og pH-værdien er ting, som Carlsberg står bag. På digitale medier kunne der flyves med droner igennem Carlsbergs univers og dykkes ned i historien - det samme kunne man på flasker, dåser og ølbrikker.
Resultat:
Det lykkedes Carlsberg, at få støvet brandet godt af; 170 års historie blev relevant og aktuelt for en masse øl-elskere i hele verden - både på digitale medier, på barer og i supermarkeder og andre medier.