Kunde
HCC – Meat Promotion Wales
Beskrivelse
Walisisk Lam er en historie om dyrevelfærd, uspoleret natur og skånsomt landbrug. Lammene går ude i den fri walisiske natur hele livet, med minimal menneskelig indblanding, hvilket har givet produktet den eftertragtede Beskyttet Geografisk Betegnelse.
Med andre ord så er det et produkt uden noget at skjule. Vi ville derfor fortælle produktets historie på ærligste vis og lade forbrugerne selv opleve, hvad der gør Walisisk Lam helt specielt.
For at gøre dette, satte vi to kameraer op i det walisiske højland, hvor lammene bliver opdrættet. Gennem tre måneder streamede vi direkte fra de walisiske lam.
Livestreamen der kunne ses 24 timer i døgnet på walisisklam.eu, blev derudover vist via Facebook Live, på TV2.dk gennem live webbannere og vigtigst af alt, der hvor folk er tættest på produktet: i supermarkederne gennem live POS-skærme.
Derudover blev kampagnen yderligere aktiveret med snapshots fra livestreamen i nationale aviser, samt gennem de sociale medier, hvor forbrugerne fik mulighed for, at interagere med brandet og blive en del af fortællingen.
Resultater:
Over 3.000.000 views på livestream.
Besøgende på website så i gennemsnit 11 minutters livestream.
33.117 timer eller over 3,5 års livestream set i alt.