Kunde
Home
Bureau
Uncle Grey
Krediteringer
Beskrivelse
”The home Hotel” er et nyt initiativ fra ejendomsmæglerkæden home, der lader potentielle købere tilbringe et døgn i det hus, lejlighed eller sommerhus, de er interesserede i.
For langt de fleste er boligkøbet livets største økonomiske beslutning. Men at opleve en bolig på 20 minutter, i et klassisk ”åbent hus” scenarie, er ikke meget tid at basere denne beslutning på. Læg dertil, at område, naboer og stort set alle andre indtryk omkring ejendommen, også spiller en rolle købsglæden fremadrettet. Det er ikke bare mursten.
For købere ligger den ultimative tryghed i, om boligen er den rette. Små ting kan have stor betydning, som følelsen ved at rulle gardinet op i soveværelset efter en god nats søvn, kigge ud af køkkenvinduet over en kop kaffe eller lytte til omgivelserne fra terrassen. For sælger, er det en unik mulighed for at vise siderne af en bolig, som ikke kommer til udtryk under en normal fremvisning.
Med konceptet ”The home Hotel” kan potentielle boligkøbere få sjælen og sanserne med i boligkøbet, og forme et mere emotionelt indtryk af den bolig de vil tilbringe mange år i fremadrettet. Og løsningen er et hotel værdigt, hvor overnattende gæster checker ind, får tildelt et ”kit” med slippers og housecoats, sengetøj, sovemaske og frisk sæbe og shampoo.
Hotel-kittet med ovennævnte effekter er trykt i et oplag, der imødekommer initiativet status som pilot-projekt. home har valgt at rulle servicen ”blødt” ud landet over, da det i første omgang handler om at indhente data og forstå interessen fra sælgere.
Men den generelle lyst til at åbne sit hjem for overnattende gæster er stor. Eksisterende tilbud som Airbnb, Novasol og græsrodsinitiativer som ”brug min baghave”, har rykket vores forhold til logerende, så begejstringen – især i Jylland – har betydet at flere overnatninger har resulteret i direkte salg af boliger siden lanceringen d. 5. april 2022.
Shortliste
CCA 2023