Kunde
Carlsberg Danmark
Bureau
Wibroe, Duckert & Partners
Produktionsselskab
Bacon Production
Bacon X
Krediteringer
Beskrivelse
I foråret 2021 blev opgaven at støve Squash af og forsøge at skabe en relation til et nyt og yngre publikum på deres præmisser og med brug af deres medier.
Medieplanen byggede på brug af digitale videoformater og i særdeleshed sociale medier, så vi skulle lave en løsning, der kunne fungere på video-formater fra 15 sekunder og helt ned til 6 sekunder.
Tuborg Squash er og bliver originalen, Danmarks yndling siden lanceringen i 1936 - lavet på squash-metoden - altid af rigtig appelsin. Og den charme og selvtillid, det giver, skulle bruges til at repositionere Squash som den forfriskende originale appelsinvand.
For at bevise at Squash er original lod vi os inspirere af, hvordan målgruppen selv laver originalt indhold på sociale medier som TikTok og Youtube, hvor brugernes egne kreative genialiteter deles igen og igen.
Løsningen blev korte film med den charmerende og underspillede vært, der gang på gang fandt på originale og usandsynlige måder at lege med Squash flasken. En løsning der gjorde hver film til ét langt packshot. Det var ikke bare originalt. Det var Forfriskende Origenialt. En sammensmeltning af brandets USP’er og værtens tryllerier, der placerede Squash i en liga for sig – over alle originalerne.
Med en original løsning skræddersyet til digitale medier lykkedes det os at fange opmærksomheden fra både nye og gamle Squash elskere og samtidig genvinde positionen som danskernes foretrukne appelsinvand.
Vinder 2022
CCA 2022