Kunde
Radio4
Bureau
The Unicorn
Krediteringer
Beskrivelse
I en vildskab af hektiske ansøgningsrunder, folketingsvalg og regeringsskift blev logoet til Radio4 født. Men hvordan laver man udtrykket til noget, man ikke helt ved, hvordan ender?
Man ganger alfabetet med 4-tabellen.
Man kaster et bogstav op, og ned kommer et tal.
Man sætter det krøllede i stævne med det almindelige.
Ved første øjekast står der umiddelbart bare ’Radio’, men en lille afvigelse får dig til at kigge en ekstra gang. Du aktiveres og engageres gennem en ”when you see it-effekt” i form af ’A’ og ‘4’, som diskret er blevet forenede.
Når vi udfordrer modtageren med legen med A’et, stiller det krav til typografien. Med sine blokkede versaler men bløde kanter imødekommer fonten Rubik både ønsket om læsevenlighed – og venlighed i sig selv. Og ganske som en Rubiks-terning, gemmer logoet også på en gåde, som beskueren kan opdage og afkode.
Den intense, næsten violette, blå farve er en universel og tillidsvækkende farve med dybde og karakter. Nøjagtig sådan som Radio4 ønsker at være.
Logoet har til formål at vise Radio4 som et medie, der i sin kerne vil tilgå tingene fra et nyt perspektiv. Det endelige resultat er et simpelt og tidløst logo med underspillet særpræg, der præsenterer sig selvsikkert, skalerbart og øjeblikkeligt genkendeligt.
PDF Filer
Vinder 2020
CCA 2020