Kunde
Reklamelinjen
Beskrivelse
Reklamelinjen har uddannet nogle hundrede kreative de sidste ti år. Skolen har et mantra, som hedder ”Den Handlende Ide”. Den går ud på ikke at give kunden det, som de gerne vil have, men i stedet tage udgangspunkt i, hvad ganske almindelige forbrugere går op i og ønsker sig - og ved hjælp af kreative krumspring få forbrugernes ønsker og annoncørens ønsker til at gå op i en højere enhed.
Reklamelinjen har brug for flere elever og dermed for reklame. Derfor skriver Reklamelinjens ledere bogen ”Den Handlende Idé”. For at tage skolens egen medicin, designes bogen som en handlende idé i sig selv. Da man fysisk skal fjerne bogforsidens (og bagsidens) skrabefelter for at se bogens titel og dens indhold.
Bogen målrettes til Reklamelinjens mange hundrede gamle elever for at få dem til at markedsføre bogen over for deres jævnaldrende på deres sociale medier. Til gengæld får de bogen gratis eller meget billigt, så bogen kan blive udbredt blandt målgruppen til Reklamelinjen. Samtidig fungerer bogen som et ægte skrabelod, idet 3 af bagsideteksterne gemmer på en præmie: At man har vundet et ophold på Reklamelinjen til en værdi af kr. 34.500.
Bogen har vist sig at være et effektivt værktøj, som har givet meget større interesse for reklamelinjen og langt flere tilmeldinger til skolens info-aften end tidligere.