Kunde
Coffee Collective
Bureau
Hatch & Bloom
Krediteringer
Beskrivelse
Coffee Collective* ønskede et rebrand med det formål at udvikle deres visuelle identitet. Deres mål var at fremhæve kaffebonden yderligere og vise deres kvalitetsbonus, der angiver, hvad landmændene får betalt for deres kaffe. Design og brand skulle tage udgangspunkt i deres gamle identitet, som var centreret omkring trekanter. Arbejdet omfatter deres CVI, samt eksekvering på alt deres merchandise og skiltning.
Med udgangspunkt i ovenstående blev der udviklet en CVI, der indeholder:
- Bespoke typeface kaldet "Kaffeine" lavet med udgangspunkt i trekantens form
- App og algoritme til generering af dynamisk grafik i trekanter
- Tone of voice, storytelling og copy til emballage
*Coffee Collective er en Dansk virksomhed, der handler med kaffe. De har en række kaffebarer i Danmark, samt en stor eksport af deres egen kaffe til udlandet. I 2019 var de 70+ ansatte og havde en bruttofortjeneste på DKK 19,9 mio.
PDF Filer
Shortliste
CCA 2020