Kunde
Karmameju
Bureau
BrixGD
Beskrivelse
No beauty without truthTH
100% SPA by Karmameju
OPGAVEN/
Livsstilbrandet Karmameju ønsker at skabe sammenhæng mellem den lækre spaoplevelse og hjemmet gennem en stringent designlinje.
Målet var at bryde væk fra den traditionelle måde at se ren og naturlig hudpleje på. At skabe en hudplejeserie, som gennem visuelt stimulerende design skaber tillid hos forbrugeren
Designet skal bl.a. understøtte 100% SPA by Karmameju-linjens rene produkter, der er blandet til terapeutisk virke, og samtidig kunne udvikle sig over tid, da Karmamejus produktgrupper konstant udvikler sig, hvilket skal understøttes af et varieret design med stor grad af genkendelighed.
DESIGN ELEMENTER/
Logo, brand identitet, web, emballage, labels, ydre emballager, messestande mm. I alt over 70 produkter og 15 nye produkter under udvikling, såvel som ny web platform, POS, emballage til serien af spa-kåber, mm.
LØSNING/
Karmameju har fokus på at reducere brug af emballage og miljøskadelige elementer. En produktfilosofi, designet skal understøtte.
Designlinjen holdes sammen af en konsekvent brug af logo sammenstillet med en enkelt typografisk løsning, der danner den faste kerne omkring identiteten. For at give den ønskede variation indarbejdes designelementer som farver og mønstre rundt om de faste elementer. Neon og lyse pastelfarver var et modigt valg og på ingen måde det traditionelle valg til en ren og terapeutisk hudpleje serie, men har vist sig at være et meget vigtigt, unikt og genkendeligt element for serien.
Den stærke branding omkring Karmameju er lykkedes gennem et tæt samarbejde mellem virksomheden, parfumør, apoteker, laboratorium og designeren.
Produktvariationen giver et spændende indbydende udtryk, når produkterne optræder sammen på hylderne i forretningen.
Det konsistente design har gjort, at Karmamejus kunder både køber produkterne efter behov, men også ud fra, hvordan produkterne bidrager til hjemmets indretning, farver og udtryk.
FACTS/
100% SPA by Karmameju står i dag for ca. 70% af Karmamejus samlede salg. Successen med 100% SPA har fået ejer & CEO til at sælge de yderligere bolig/tøj-kollektioner fra, for at fokusere fuldt ud på den serie, der har sprængt alle rammer & tal.
Designet har været afgørende for at 100% SPA fungerer i butikker med så stor spredning / MODE / BEAUTY / SPA / DEPARTMENT STORE / HOTEL
KARMAMEJU FORHANDLES BLA. I/
Illums Bolighus/Kbh, Århus, lufthavn, Oslo, Malmø, Stockholm, Sticks n’ Sushi/Kbh K, Kbh V, Kbh Ø, Tivoli Hotel, Frederiksberg, Valby, Hellerup, Lyngby, Rungsted og UK., Pure Shop / Kbh Naturlig skøn / Århus, Trois Pommes / Hellerup, OZ /Kbh, Magasin /Kbh, Lyngby, Århus, Designdelikatessen/Kbh, Heart Herning Museum/Herning, Sephora/Kbh
og mange flere.
Shortliste
CCA 2013