Kunde
TV 2 ZULU
Bureau
TV 2 Marketing
Beskrivelse
Lanceringen af ”Lillemand”.
Opgaven kort beskrevet. At lancere en ny Comedy-serie på Zulu der, som Klovn, ligger sig i grænsefeltet mellem fiktion og virkelighed, centreret omkring Jonatan Spang. Idet Jonatan Spang både er en velkendt og populær komiker i vores Zulu-målgruppe og hovedfiguren i den nye serie, gav det mening at udgangspunktet skulle tages i ham.
Dertil var opgaven selvfølgelig også at skabe nysgerrighed og WOM omkring serien.
Kampagneindsigten vi eksekverede ud fra tog afsæt i den universelle grundfølelse vi som mennesker ikke kan komme uden om. ”Den lille mand” der lever i os alle sammen – den indre kamp mellem hvordan vi gerne vil fremstå, men ikke altid kan leve op til. Følelsen af at føle sig ”lille” indeni, som fx når vi ikke kan onde at vores bedste ven har fået den lækreste kæreste eller pludselig tjener fem gange så meget som en selv. Den indsigt valgte vi kreativt at eksekvere meget 1:1 ved netop at tage fat i størrelsesforholdet. Derfor var alle kampagneelementer forvredet i forhold til størrelse og twistet i forhold til Zulus grund-DNA.
Det resulterede i miniature hængeskilte i bussen, Verdens mindste pressemøde (afholdt på verdens mindste Cafe i København), Verdenspremiere af et helt afsnit af serien på det lille bitte format Snapchat, , et miniature busskur (100% naturtro i forhold til de originale), Miniature bygget billboards placeret 20 steder rundt omkring i kbh, Ultra korte 4 sek. trailere til tv skærmen og Miniature optagelser af Johatan Spang som ”design pop-ops” på skærmen.
Shortliste
CCA 2016