Kunde
Lej Et Lig
Bureau
TN Reklame
Beskrivelse
Udfordring
Lej Et Lig er fast partner på metalfestivalen Copenhell. Vores opgave var at aktivere partnerskabet og samtidig engagere kunderne på ægte metalmanér.
Løsning
Metalfans elsker at brøle (‘growle’). Derfor udviklede vi Growl-O-Meteret. En maskine, der måler, hvor højt og dybt, du growler - og hvor meget heavy metal, du
egentlig er.
Growl-O-Meteret blev opstillet i Lej Et Lig-butikken som optakt til festivalen. Jo højere du growlede, jo mere kunne du spare på billejen. Bagefter kom det med ud på Copenhell, hvor gæsterne kunne brøle sig hæse sammen med byens mest heavy biludlejer.
Resultat
Growl-O-Meteret blev testet af mere end 80% af kunderne hos Lej et Lig i kampagneperioden. På festivalen blev den afprøvet af 500 gæster (ud af 15.000) og fik dækning i både dagblade, GAFFA og andre musikmedier.
Shortliste
CCA 2015