Kunde
Sejlsikkert & Trygfonden
Bureau
HJALTELIN STAHL
Beskrivelse
Ni ud af 10 druknede i Danmark bliver fundet uden redningsvest. For at få den primære målgruppe, fritidsfiskere og sejlere, til at øge sikkerheden om bord, var vi nødt til at kommunikere konsekvenserne ved manglende sikkerhed.
Drukner du til havs, ender du som fiskeføde. Ikke særlig appetitligt, nej, men ikke desto mindre sandt. Og det var netop den indsigt, vi ville gerne ville plante hos målgruppen. Derfor opfandt og producerede vi en helt ny slags organisk fiskefoder, kaldet Fiskeføde, fremstillet af målgruppen selv.
Udover en lanceringsfilm af selve produktet og en stærk tilstedeværelse på sociale medier, besluttede vi os for at servere vores budskab på det helt rigtige sted, på det helt rigtige tidspunkt. Derfor placerede vi ’Fiskeføde’ på de selvsamme hylder, hvor de køber deres grej, så de med det samme kunne købe den redningsvest, og det alt andet udstyr, der potentielt kan redde deres liv.
I perioden d.29 maj til d.3 november 2016 opnåede kampagnen følgende resultater:
3.8 million impressions
1.1 million reach
66.507 organic reach
743.008 views
4335 reaktioner
298 comments
575 shares
752.000 interactions
86.056,34 kr. ad spend
0,08 kr. per paid reach
732.008 views på Facebook
Shortliste
CCA 2017