Kunde
Dyrenes Beskyttelse
Bureau
Re-public
Beskrivelse
I forbindelse med udvikling af en ny kommunikationsstrategi har Dyrenes Beskyttelse ønsket at fået revitaliseret sin visuelle identitet, så den imødekommer en mere digital og konkurrencepræget virkelighed.
Det nye designkoncept er bygget op omkring fem grundlæggende greb, der udover at udmønte sig i konkrete designelementer, understreger og præciserer organisationens vision og brand.
1 — NAVNET ER LOGOET
Løsningen bygger på det fundamentale greb at adskille Dyrenes Beskyttelses navn og emblem fra hinanden — og etablere navnet som det primære logo. Den konsekvente opdeling betyder at begge elementer kan komme til sin ret, og fremstå optimalt på tværs af medier og formater.
2 — AKTIVERING AF EMBLEMET
Dyrenes Beskyttelses emblem repræsenterer organisationens rige historie, arv og værdisæt. Det oprindelige motiv fra 1875 er justeret og redesignet i et mere tidssvarende formsprog, tilpasset til det nye designkoncept. Emblemet er nedklassificeret til et supplerende element, men aktiveres med større effekt.
3 — VENLIG MEN BESTEMT
Den generelle stil og tone afspejler at Dyrens Beskyttelse optræder med en imødekommende og venlig, men samtidig bestemt holdning. Organisationen er grundlagt på bløde værdier, men indtager idag en rolle som en proaktiv og politisk agerende NGO, der er med til at sætte dagsordenen. Disse tanker er afspejlet i valg of udformning af alle designelementer.
4 — ET FORENKLET FØDEVAREMÆRKE
Et væsentligt aspekt af designløsningen, er udformningn af fødevaremærket “Anbefalet af Dyrenes Beskyttelse”. Som det eneste mærke på markedet, fortæller Dyrenes Beskyttelse’s navn det hele i sig selv. Der er ingen grund til at tilføje et symbol, for at forklare hvad mærket betyder.
5 — VÆRDIG PORTRÆTTERING
Den visuelle identitet omfatter en klar stil og holdning til billeder, der afspejler Dyrenes Beskyttelses saglige, faglige og modne, indstilling. Fremfor at vise nødlidende dyr, fokuseres der på målet og idealet. En ærlig portrættering, der viser dyrene som smukke og værdifulde individer.
Vinder 2017
CCA 2017