Kunde
Nordisk Film Biografer
Bureau
Shape A/S
Krediteringer
Beskrivelse
Udfordring
Nordisk Film stod med et behov for, at blive bedre repræsenteret på mobilen. Udviklingen, specielt blandt de unge, er at vi tilbringer mere og mere af vores digitale tilstedeværelse på mobilen - og derfor bliver det også den foretrukne kanal for interaktion med virksomheder. Valget faldt på en fokuseret app indsats med ambition om at løfte brugeroplevelsen til at være markedets bedste digitale platform omkring biografoplevelsen - og igennem dette opnå øget kundeloyalitet og digitalt salg.
Løsning
Nordisk Film’s Bio app støtter biografgængeren på tværs af hele kundeoplevelsen - fra inspirationsfasen hvor man skal finde en film/biograf, over det friktionsløse køb, til besøget i biografen samt i din post-filmoplevelse. Hele vejen igennem alle app’ens interaktionsmuligheder sættes der nye industristandarder for, hvordan den digitale del af biografoplevelsen bør være. Dette gælder fra design og mikro animationer, til features og funktioner skræddersyet til brugeren og oplevelsen.
Til projektet blev der desuden udarbejdet ny identitet mht. farver og typografi for bedre at omfavne en yngre målgruppe.
Resultat
- App’en har siden launch (august 2018) fået over 250.000 downloads.
- Der har været over 2 millioner sessioner.
- Der er leveret et større løft i konverteringsraten.
- App’en har været anerkendt og udvalgt som App of the Day, ligget nr. ét på App Store i kategorien underholdning, udvalg som redaktørernes favorit, App Store landingpage featuregrafik.
Shortliste
CCA 2019