Kunde
Elgiganten
Bureau
Publicis Creative
Krediteringer
Beskrivelse
Promo Codes of Conduct: Løfter der forandrer gaming
Videnskaben siger det klart: Hvis du vil ændre din adfærd, er det at afgive et løfte noget af det mest effektive, du kan gøre. Uanset om det er mundtligt eller skriftligt, skaber et offentligt commitment en psykologisk forpligtelse, der øger chancerne for, at du rent faktisk følger det.
Så vi tog den indsigt… og gjorde den til en rabatkoder.
Men ikke bare hvilke som helst rabatkoder. De var laaaaaange, klodsede, og samtidig opsigtsvækkende og helt umulige at overse:
"”JegloveratjegikkevilflametrolleellershameandrespillerepågrundafhverkenderesniveaureligionkønetnicitetellerseksualitetGLHF".
På den måde forvandlede Promo Codes of Conduct løfter om bedre gaming-opførsel til en valuta, spillere kunne genkende.
Vi lancerede kampagnen under verdensmesterskabet i Counter-Strike BLAST Major i partnerskab med Astralis, hvor gamere som MinisterN, gik foran og viste, at selv de bedste kan forbedre deres attitude. For det er nødvendigt i gamerverdenen for mere end halvdelen af alle har oplevet eller overværet chikane og mobning, når de spiller online.
Kampagnen foldede sig ud over film, Digital Out of Home (DOOH), sociale medier, et metro takeover ved arenaen for mesterskabet samt gameres egne feeds og chats.
Shortliste
CCA 2025