Kunde
Call me
Bureau
Brandhouse
Krediteringer
Beskrivelse
Kampagnen "Apropos" tog en bred vifte af medier i brug, herunder TV, print og digitale platforme for at kaste lys over den stigende ensomhed blandt mænd. Med udgangspunkt i en undersøgelse fra Forum for Mænds Sundhed, som viser at 25% af danske mænd sjældent eller aldrig deltager i dybe, fortrolige samtaler, satte Call me alle sejl til for at fremme den dybe snak. Hele initiativet byggede på indsigt i mænds relationer og sociale dynamikker, hvor samtaler har en tendens til at blive på overfladen og sjældent når et dybere, mere fortroligt niveau.
Kampagnen blev skræddersyet til specifikke kontekster og placeringer, lige fra bilfora og DIY-magasiner til et højtråbende facadebanner og busser, så budskabet ikke var til at overse. Ved både at rulle kampagnen ud på nicheplatforme og i større medier, var det muligt at nå bredt ud og samtidig ramme målgruppen præcist og i øjeblikke, hvor vi kunne "tale med" om deres interesser og hobbyer.
Med et lille "Apropos" kombinerede vi både humor og alvor på en afvæbnende måde for at skabe en mere naturlig indgang til den dybe samtale. ”Apropos” var både et kreativt greb og konkret værktøj, der skulle fungere som en blød overgang og hjælp til at bryde isen, for at gøre vejen til den dybe samtale kortere.
Den kreative styrke i "Apropos" var bl.a. kampagnens tekstuelle greb og den medfølgende fleksibilitet, der gjorde det muligt at hægte sig på en næsten uudtømmelig liste af anledninger og kontekster. I modsætning til direkte opfordringer til handling, sneg ”Apropos” sig ind i hverdagen hos målgruppen ved at tilpasse sig forskellige sammenhænge og medier på en snu og tankevækkende måde. Gennem konsekvent brug af "apropos" på tværs af forskellige kanaler skabte vi en stærk og genkendelig Call me-farvet rød tråd gennem hele kampagnen, der var med til at styrke og underbygge brandets stemme og sikre, at Call me's budskab om den gode forbindelse blev vedkommende og mindeværdigt.
Arbejdet er sendt ind i kategorien, fordi "Apropos" viser, hvordan et kreativ copywriting greb kan drive en integreret kampagne, der ikke bare kommunikerer, men også engagerer, inspirerer og starter dybe samtaler.
PDF Filer
Shortliste
CCA 2025