Kunde
Call me
Bureau
Brandhouse
Krediteringer
Beskrivelse
Arbejdet er en del af kampagnen ”Apropos”. Med udgangspunkt i en undersøgelse fra Forum for Mænds Sundhed, som viser at 25% af danske mænd sjældent eller aldrig har en dyb eller fortrolig samtale, satte Call me alle sejl til for at fremme den meningsfulde dialog blandt mænd. Hele initiativet byggede på indsigt i mænds relationer og sociale dynamikker, hvor samtaler har en tendens til at blive på overfladen og sjældent når et dybere, mere fortroligt niveau. Med et lille "Apropos" kunne Call me kombinere både humor og alvor på en afvæbnende måde, der gjorde det nemmere at skabe en mere naturlig indgang til den dybe samtale. Alle budskaber blev skræddersyet til specifikke kontekster og placeringer.
Som en del af kampagnen blev et højtråbende facadebanner strategisk placeret på stilladset ved Jarmers Plads ifbm. Pride. Banneret fungerede som en central del af kampagnen, hvor målet var at nå ud til mænd i et rum, hvor de var samlet og i forvejen engagerede sig i samfundsbegivenheder.
Banneret blev placeret på én af Københavns mest travle og synlige lokationer og udnyttede sin massive størrelse og den iøjnefaldende placering til at fange forbipasserendes opmærksomhed. Teksten på banneret, "Apropos facade, tør du være 100% dig selv?" spillede direkte på kampagnens hovedbudskab om at indlede ærlige samtaler. Opfordringen til selvreflektion blev kun tydeligere som følge af timing og placering under Pride, hvilket gjorde den yderligere relevant og rammende i forhold til den årlige begivenheds fokus på selvudtryk, retten til at være sig selv og identitet.
PDF Filer
Shortliste
CCA 2025