Kunde
Georg Jensen
Bureau
& Co. / NoA
Krediteringer
Beskrivelse
Julen er traditionernes fest. Traditionerne er Georg Jensens hjerteblod. De to blev på smukkestevis strikket sammen, og blødgjorde det rå smedearbejde med julens romantik.
I 125 år har lyden af smedenes og cisselørenes hamren været "det bankene hjerte" i en stolt dansk institution: Georg Jensen. For hos Danmarks ypperligste sølvsmed, sætter man traditionerne først – og bevarer det håndværk, der har gjort dem til en international succes.
Til deres jule kampagne ønskede virksomheden at fokusere på ligenetop dette: traditionen. Problemet var, at de havde mistet den emotionelle relevans i en verden af fast fashion.
Idéen var simpel: Traditions aren’t made. They’re crafted.
Ligesom håndværket går i arv fra mester til lærling hos Georg Jensen, går julen i arv gennem generationer ude i familierne. Opskrifter bliver delt, arvestykker ryger under træet, mormors sangbøger bliver hentet op fra kælderen.
Sådan forbandt vi to verdener. For det, der gør julen til noget helt særligt, er det samme, der gør Georg Jensen til det historiske, danske brand vi kender og elsker i dag.
Shortliste
CCA 2025