Kunde
Greenpeace & Danmarks Sportsfiskerforbund
Bureau
& Co. / NoA
Krediteringer
Creative
Creative
Creative
Social & Brand Activation Strategist
Account Manager
Christoffer Reimer Petri
Final Art
Final Art
Photographer
Shilo Duffy
Beskrivelse
Begravelsen af Vejle Fjord begyndte med en klassisk dødsannonce. En lille sort/hvid rubrik annonce i Politiken, som var skrevet i samarbejde med en bedemand for at få den helt rigtige bedemandstonalitet.
Annoncen rejste på sociale medier, fik massiv PR og blev læst op i Aftenshowet, Go’ Morgen Danmark, TV Avisen, Nyhederne og i de diverse radioprogrammer - og var hermed medvirkende til, at mere end 1000 mennesker mødte op til selve begravelsen.
RESULTATER:
Budget 30.000 kr
Earned Media: 40 millioner kr
Reach: 148 million (I Danmark)
Pulje fra Christiansborg til at redde det danske hav: 40 millarder kr.
PDF Filer
Shortliste
CCA 2025