Kunde
Simply
Bureau
Journey/JRNY
Krediteringer
Beskrivelse
Simply Packaging
Gennem hele 2023 er der lavet nye emballager til det danske brand Simply Chocolate, der produceres på Magasins gamle chokoladefabrik.
Den nye packgaging omfatter:
Nyt navn Simply
Nyt logo
Nyt brandmark
Nyt emballage design - Bar og 600g Plate
Nyt gift box design - Cubes
Alt er designet med den nye brandbible som omdrejningspunkt - og ordet Simply som bærende i vores kommunikation, der med linjen “Keep it Simply” bygger bro mellem brand og fortolkning af ordet - der bliver en måde at leve på. En opfordring. Og en vision.
Baggrund
Simply Chocolate havde for lavt kendskab til deres brand. Men adspurgt og hjulpet er der høj genkendelse af det farvestrålende look, de atypiske navne på smagsvarianter og den fremragende smagsoplevelse. Forbrugerne kendte altså produktet. De kendte bare ikke brandet Simply Chocolate
De gamle emballager havde endvidere fokus på de kække navne - Salty Fred, Dark Marcy, Chrispy Carrie osv, mens Simply Chocolate var skrevet med småt.
Af samme grund var der dårligt kendskab til brandet. Kommunikationen var sådan lidt kinky 80´er glam og sendte forkerte signaler omkring naturlighed og kompromisløshed i brugen af råvarer.
Opgaven var dermed at styrke kendskabet til Simply Chocolate ude i handlen - herunder tax-free salg i lufthavne - og på egne platforme gennem e-commerce.
Til e-commerce og tax-free salg i lufthavne er der udviklet en helt ny linje af giftboxes - de såkaldte Cubes.
Fra Simply Chocolate til Simply
Første skridt var en retorisk øvelse. Simply Chocolate blev til Simply.
Simply blev brandname, livsfilosofi og en kommunikationsplatform.
Simply blev samtidig varemærkeregistreret i hele EU.
“Keep it Simply”
“Keep it Simply” er brandets nye koncept. En lille stump livsfilosofi. Og en hyldest til de fine værdier, der bor i det enkle, det rene og det naturlige, som er grundstenene i Simply.
Simply er nemlig et unikt produkt. 100% naturligt. Der bruges ikke tilsætningsstoffer.
“Keep it Simply” er en konceptlinje med det lille retoriske knæk. Simply med y – i stedet for “det korrekte” Simple med e.
Stavemåde giver ejerskab på sætningen og binder bånd mellem brand og alle fortolkninger i sætningen.
Simply bruges selvfølgelig også som biord: “Simply natural, Simply joy, Simply tasteful”.
Packaging
Designmæssigt har udgangspunktet været at holde fokus på læsbarheden.
Hierarkiet i designet er derfor ændret, så det altid er Simply, der er i fokus, Navnene (Salty Fred, Dark Marcy, Chrispy Carrie osv) er tilsvarende nedtonet.
Opsætning hierarki:
Brandnavn
Produktnavn
Indhold
Naturlighed
Brandets klare, mættede farvepalette og glosy indpakning er bevaret. Det er unikt for brandet og udgangspunktet for kendskabet i dag.
Valget af farver supplerer produkt indholdet. Og der er brugt en farve til hver produkt variant.
Flere af emballagerne er allerede bæredygtige og resten er på vej.
Typografisk er der brugt Helvetica bold for at sikre kendskab og genkendelse i handlen. Overordnet er der fokus på enkelhed, æstetik og funktionalitet.
Ved at holde fokus på ovennævnte understøtter vi Simply brandet og fremmer forbrugernes forståelse og afkodning af dets værdier uden at ødelægge det kendskab, der er skabt siden 2011.
Brandmark
Det nye brandmark til giftboxes er et tværsnit af en kakaobønne for at hylde hovedingrediensen i chokoladen. En diskret måde at signalere kvalitet på. Grafisk, enkelt og stiliseret - og en smule subtilt.
Grundfortælling kort
Naturlig nydelse
Simply Chocolate kom til verden med en tanke om at producere chokolade baseret på kvalitet og kompromisløshed.
De farvestrålende chokoladebars blev født med en kæk tone of voice og navne til alle varianter. Fyldt med gode råvarer og personlighed. En naturlig selvforkælelse til kvalitetsbevidste chokolade elskere.
Vores værdier er fundamentet og måden, vi ønsker at være i verden på. Og her er vi autentiske, naturlige, æstetiske, passionerede og ordentlige.
Smagen af god samvittighed er den bedste af alle varianter. Vi hylder en farverig verden, favner forskelligheder og alle mennesker omkring os. Med Simply får du en æstetisk og naturlig nydelse med omtanke for verden omkring. Helt enkelt.
Shortliste
CCA 2024