Kunde
DR Ultra
Beskrivelse
Vi er i en tid hvor sociale medier bugner med bud på nye skønhedsidealer. En tid hvor unge bruger de sociale medier til at danne selvforståelse og til at søge bekræftelse. I mødet mellem de unges søgen og deres oplevelser af redigerede skønhedsidealer på de sociale medier, bliver mange unge usikre og kede af deres eget udseende.
Ved at lave det perfekte filter, viser DR Ultra dem, den smukkeste version af dem selv.
Med filteret, bliver der hverken fjernet fregner, udglattet hud eller lavet større øjne. Rent faktisk bliver der ikke lavet noget om. For hvorfor lave noget om når man allerede er perfekt?
Filteret og budskabet blev hurtigt delt af unge skuespillere som målgruppen, 9-14 årige, kender fra Ultras programmer. Artigeardit brugte filteret med teksten ”Filtre er overvurderet” og nogle af Danmarks største influencers så som Rasmus Brohave og Jasmine Lind var med på at dele budskavet om, at ”Vi er smukke som vi er UDEN FILTER”.
51.800 brugte filteret
16.500 billeder og videoer blev taget
Nogle af Danmarks største influenceres støttede op om budskabet, der nåede ud til over 800.000 - alt sammen uden at bruge en krone på medier.
Og vigtigst af alt, fik DR Ultra tusindvis af børn til at opleve, at de er ultra perfekte, som de er.