Kunde
Jensens Bøfhus
Beskrivelse
Baggrund:
Baggrunden for Jensens Bøfhus’ behov for at rebrande sig selv behøver vist ingen forklaring. Den uheldige sag tilbage i 2014 sendte den ellers folkekære restaurant ud i en reel shitstorm, og Jensens Bøfhus gik fra lovebrand til hatebrand natten over. Siden har Jensens Bøfhus gentagne gange forsøgt at revitalisere sig og genvinde titlen som danskernes foretrukne bøfhus. Uden den store succes. For man rebrander ikke sig selv ud af en shitstorm med en ny typografi, en opdateret fotostil og et endnu bedre tilbud. Der skal mere til.
Indsigt:
En række fokusgruppeinterviews med både brandlovers, -doubters og -haters afslørede, at Jensens Bøfhus faktisk stadig har en plads i hjertet hos mange. Men de sidste års gentagne forsøg på revitalisering havde skabt forvirring og distancering fra dét, gæsterne elskede og huskede det originale Jensens Bøfhus for: Og nej, det var ikke bøfferne. Men derimod den uformelle stemning, hvor alle føler sig velkomne, og som danner den perfekte ramme for gode stunder med dem, man holder af.
Løsning:
Så fra at kommunikationen udelukkende handlede om store bøffer til små priser, valgte Jensens Bøfhus i stedet at sætte fokus på det vigtigste, man får ud af et besøg i restauranten: Tiden sammen. Den lille stund, hvor man er sådan rigtigt sammen. Og ikke hen-over-
vasketøjet-sammen eller online-sammen. Overlæggeren på det hele er det nye payoff: Tid til at være sammen.
Og med det fik Jensens Bøfhus også en mission med en højere mening: Nemlig at få danskerne til at prioritere at bruge mere tid på det, der er vigtigst. Og med den uformelle og helt-nede-på-jorden-stemning og de lave priser, som Jensens Bøfhus tilbyder, bliver det muligt for de fleste at gøre.