Kunde
SOS Børnebyerne
Beskrivelse
For at komme i kontakt med andre end den gængse målgruppe – der især i julemånederne er over eksponeret for NGO-budskaber: oprettede SOS Børnebyerne en række Ønskeskyer baseret på konkrete børn der manglede en fadder. Promotion aktiviteten brugte PostNords Ønskesky fordi det er et digitalt omdrejningspunkt i Julen for mange forældre, der gennem hele julemåneden får tilsendt ønsker fra deres børn og løbende får opdateringer fra dem med ønsker om alt fra Nintendo-maskiner til guldsmykker.
Ønskeskyen blev dermed både en gratis mediaplatform for SOS Børnebyerne – og en platform man kunne drive content fra.
De forskellige børns Ønskeskyer blev delt til dem der har givet permission til SOS via SMS, SoMe og Mails.
Det blev dermed både en promotion aktivering og delbart content.
Eftersom PostNords Ønskesky blev indtaget, kender vi ikke antallet af kliks og ”time-spend” på Ønskeskyen
– men vi ved at det er en aktivitet der leverede bedre resultater end forrige December. Samtidig blev var omkostningerne til mediaplatformen og spredningen af budskabet – gratis.