Kunde
Jem&Fix
Beskrivelse
Hvad er der sjovt ved et byggemarked?
Ik’ særlig meget. Jem & Fix er et lavpris byggemarked, og deres budskaber er ret simple. De fleste ved jo, at en hammer er en hammer, og en skrue er en skrue. Så derfor udviklede vi konceptet ”Ik’ så meget snak”.
Men hvordan forklarer man det uden rent faktisk at snakke selv, og uden at målgruppen falder i søvn? Med humor. Vi vendte den om og skulle bruge en komisk modstand til at sætte fokus på det absurde i konkurrenternes forsøg på at løfte byggemarkeder op til noget, de ikke er.
Så vi skulle have fat i én, som ikke var ”sjov” i klassisk forstand. En som kunne repræsentere det elitære fremfor det menneskelige. Én som kunne overraske og skabe humor på sin egen facon – Lars Brygmann.
Derefter skulle vi bruge en modstand, som Brygmann kunne spille op i mod. En, som kunne repræsentere det rationelle (Jem & Fix) – Jesper Ole Feit Andersen. Og til sidst skulle vi bruge en instruktør, som med sin komiske timing kunne skyde hele projektet i mål – Magnus Millang.
I 8 episoder på TV, YouTube og Facebook blev vores relativt simple budskaber blev herefter pakket ind i humor, og budskabet kom klart i gennem uden så meget snak (fra vores side).