Kunde
HiFi Klubben
Beskrivelse
I sommeren 2019 lykkedes det HiFi-klubben at give mere end 7.200 mennesker et konkret bevis for, at det kan betale sig investere i god lyd, ved at servere noget så simpelt som en god kop kaffe!
Gennem lokale 50 events fordelt på mere end 20 forskellige festivaler og locations rundt omkring i Europa fik vi ikke bare flyttet folks oplevelse af, hvad god lyd kan og gør. Vi fik også engageret og skabt interesse i en yderst kritisk målgruppe, lang udover selve festivalerne. Alt sammen med udgangspunkt i en bærende indsigt, et unikt brandsamarbejde og en kreativ eksekvering.
RESULTATER PÅ TVÆRS AF MARKEDER
95 VIP-gæster til 5 pre events
7.250 besøgende til lokale main events
3.766 afspillede online tracks
5.760 uddelte kopper kaffer
1.547.799 visninger på instagram
HiFi-klubben har længe kæmpet en hård kamp for at bevise, at det kan betale sig, at give lidt ekstra penge for den gode lyd. Så hvordan overbeviser man målgruppen af unge mænd og kvinder om, at god lyd giver en bedre oplevelse? Man tester det selvfølgelig. Og ikke bare sådan på et par mennesker. Man laver – hvad der må være verdens største audio-sensoriske test af, hvordan god lyd påvirker vores andre sanser og herunder måden vi smager på.
Grundigt forskning har nemlig vist, at lyd ikke bare påvirker vores følelser og hukommelse. Den påvirker også vores smagsløg. Eksempelvis vil lyse toner fremhæve sødme, mens dybe bastoner fremhæver bitterheden i det, vi smager. Med denne indsigt skabte vi sammen med HiFI-Klubben det multisentoriske koncept LYT & SMAG formuleret som en aktiv opfodring til oplevelse. Konceptet tog form af pop-up events i samarbejde med det danske risteri La Cabra. Et samarbejde, der for begge parter byggede på deres fælles passion for henholdsvis god lyd og god kaffe. Og det skulle lige præcis underbygge den overordnede idé, som var at fokusere på sammenhængen mellem netop god lyd og god smag.
Vi mødte målgruppen i en musikrelaterede kontekst, i det rette mindset og med god tid til faktisk at lytte og smage på nuancerne. Her bød vi alle typer af lyttere velkommen til at smage forskellen – og ikke bare med noget tilfældigt musik, men gennem en helt unik lydoplevelse. Derfor skulle de besøgende prøve vores speciallavede 3D-sound track, og selv vælge deres foretrukne høretelefoner blandt et bredt udvalg af forskellige brands fra HiFi Klubben. Imens de smagte en god kop kaffe af høj kvalitet, blev de auditivt guidet gennem en levende kaffesmagning - og "smagte” dermed på nuancerne i både den gode lyd og selve kaffen gennem ørene.
En af kampagnens betydningsfulde elementer var at skabe engagerende indhold, som kunne aktiveres løbende på andre platforme og på tværs af fem markeder. Som en del af dette, inviterede vi forskellige lokale mikro- og makro influenter til at kickstarte kampagnen ved eksklusive pre-events i hver af de fem europæiske markeder. Disse skulle være indtrækker til kampagnens 50 main events og derved sikre både digitalt reach og genkendelighed forud for sæsonens festivaler og lokale sommerevents.
RESULTATER PÅ TVÆRS AF MARKEDER
95 VIP-gæster til 5 pre events
7.250 besøgende til lokale main events
3.766 afspillede online tracks
5.760 uddelte kopper kaffer
1.547.799 visninger på instagram