Creative Circle Award 2018

Design — Poster Design

Håb i Mørket

Kunde

Alternativet

Krediteringer
Account Director
Creative Director
Art Director
Art Director
Account Director
Design Director
Technical Director
Gorm Grinda Rasmussen
Producer
Producer
Beskrivelse

Brief
Til Kommunalvalget 2017 havde partiet Alternativet brug for en valgplakat der kunne skille sig ud fra de andre.

Indsigt:
Valget blev afholdt om vinteren hvor Danmark er dækket af mørke

Idé
Verdens første selvlysende valgplakat.
Om dagen ses partibogstavet Å men når mørket falder på, lyser to andre bogstaver op på hver sin side af Å´et og staver HÅB.

Designet skulle klart og simpelt kommunikere at HÅB´et både overvinder mørket fysisk og metaphorisk.

Art Direction skulle dermed fungerer i to forskellige situationer. De skulle ikke bare kommunikere to forskellige budskaber på en klar og entydig måde. De skulle også fungere med hinanden, så plakatens udtryk om dagen harmonerede med udtrykket om natten.

Resultat
Mens de andre plakater forsvandt i mørket, lyste HÅB´et op. Ikke bare i gader og stræder, men også på TV2, i JyllandsPosten, Radio 24syv, tusinder af tweets, Instagram- og facebook posts og blev valget mest omtalte valgplakat.

Og så spillede den en lille men (forhåbentligt) vigtig rolle i valgresultatet, hvor Alternativet blandt andet fik to borgmesterposter. En historisk bedrift for så ungt et parti.

Shortliste

CCA 2018

Shortliste

CCA 2018

Titel
Håb i Mørket
Bureau
Saatchi & Saatchi
Konstellation & Republica
's Creative Circle Credits
Flere kreative profiler