Kunde
Ekstra Bladet
Beskrivelse
Ekstra Bladet har et stærkt brand og er kendt som både samfundets vagthund og for at være fræk som en slagterhund. Og den brand-opfattelse blev yderligere aktiveret via en stærk promotionkampagne, da valget blev udskrevet onsdag den 8. maj 2019. På denne dag var Ekstra Bladets forside helt enkelt tom! Og i gadebilledet var de sædvanlige plakater og spisesedler også tomme. Selvom dagblade hovedsagligt sælges på deres forsider, så valgte Ekstra Bladet nemlig lige præcis den dag at rydde deres forside og dermed også deres plakater på salgsstederne - fordi:
"Forsiden er reserveret til politikere, som ikke holder, hvad de lover i valgkampen"
Ekstra Bladet har derved givet deres klare valgløfte: Vi holder øje med jer og holder jer op på jeres løfter. Og vi er klar til at sætte dig, kære politiker, i gabestokken - på plakater og på avisens forside - hvis du
løber fra dine valgløfter.