Kunde
Ekstra Bladet
Beskrivelse
Da valget blev udskrevet onsdag den 8. maj 2019, stod Ekstra Bladet klar med en lidt anderledes integreret kampagne på selve dagen. Ekstra Bladets forside var tom! Og alle steder i gadebilledet ud for de steder, hvor du kunne købe Ekstra Bladet, var de sædvanlige plakater og spisesedler også tomme. For selvom dagblade hovedsagligt sælges på deres forsider, så valgte Ekstra Bladet lige præcis den dag at rydde deres forside og plakater - fordi:
"Forsiden er er reserveret til politikere, som ikke holder, hvad de lover i valgkampen"
Dette "stunt" fortalte Poul Madsens selvfølgelig om via video og artikel på eb.dk. Det blev også kommunikeret på sociale medier; facebook og Twitter, med masser af viral deling og tagging. Og med stor PR-effekt via omtale af kampagnen i de brede medier.
Ekstra Bladet har derved givet deres klare valgløfte: Vi holder øje med jer og holder jer op på jeres løfter. Og vi er klar til at sætte dig, kære politiker, i gabestokken - på plakater og på avisens forside - hvis du
løber fra dine valgløfter. Torsdag den 1. oktober var Mette Frederiksen på vej til at indtage forsiden ...