Kunde
Reklamelinjen
Beskrivelse
En handlende idé til bogen om Den Handlende Idé
Reklamelinjen har uddannet flere hundrede talenter til reklamebranchen. De arbejder med mantraet ”Den Handlende Idé”, som sætter fokus på, hvordan man aktivt kan hjælpe forbrugerne. Så forbrugerne til gengæld viser taknemmelighed overfor annoncøren, som har gjort deres hverdag nemmere. Men da Reklamelinjen selv fik brug for at få flere elever til deres skole, der nu også åbnede i Århus og Odense, fik de selv brug for en handlende idé. De skulle tage deres egen medicin og lade deres værdier, identitet og vision gennemsyre hele og ikke mindst forsiden. Så bogen ville blive taget op og budskabet fremgå med det samme. Gerne så bogen også blev delt på de sociale medier.
Derfor tog de kontakt til mig med ønsket om, at jeg kunne skabe et design af bogen, der gjorde handling nødvendig. Bogens forside er designet til at skabe nysgerrighed på lang afstand. For hvad er det korte felt, det lange felt og det korte felt? Nogle tænkte en kanon. Andre det mandlige kønsorgan. Svaret får man først, når man skraber. Det er ”Den Handlende Idé”.
Bogen er dermed blevet til nok verdens første bog med skrabefelter som blikfang. Både over titlen og over bagsideteksten. Som læser er man derfor nødt til at foretage en handling for at komme til bogens indhold. Bogen fungerer i øvrigt også som skrabelod, idet 3 af bagsideteksterne bag skrabefeltet fortæller, at man har vundet et ophold på Reklamelinjen til en værdi af 34.500 kroner.