Creative Circle Award 2018

Design — Packaging / Non-food

Arne Jacobsen 7’er børnestol

Kunde

Republic of Fritz Hansen

Bureau

Bates Y&R

Krediteringer
Design Director
Ida Dalgaard Thestrup
Client Service Director
Michael Knudsen
Beskrivelse

Opgaven:
Identitet og packaging-design til lancering af
Arne Jacobsens ikoniske 7’er stol i børnestørrelse.

Løsningen:
Vi ønskede at skabe en designløsning i ”børnehøjde”, der både pynter på gavebordet samt forener transportemballagens og gaveindpakningens funktionaliteter. Designet tilskynder genanvendelse af emballagen – som fx multifunktionel legekasse.

Vi har taget udgangspunkt i den ikoniske stols silhuet og ladet denne udgøre mund og næse i key visual (dyrehoved). Stolen kommer i en kasse af genbrugspap i høj kvalitet med en hank i et materiale, som bruges til Fritz Hansens andre polstrede designstole. I hanken hænger et til/fra mærke.

På fronten af kassen er dyrehovedet udstanset, så den både fungerer som:
- Kig-ind-i-kassen-leg.
- Gemmeleg, hvor barnet kan gemme sig i kassen og kigge ud gennem dyrets øjne.
- Opbevaring (fx legetøj).

Stolen er pakket ind i en stor “dust bag”, som efterfølgende kan bruges til legetøjsopbevaring mm.

Shortliste

CCA 2018

Shortliste

CCA 2018

Titel
Arne Jacobsen 7’er børnestol
Bureau
Bates Y&R
's Creative Circle Credits
Flere kreative profiler