Kunde
Blockbuster
Beskrivelse
BAGGRUND
Vi ønskede at øge det lokale kendskab til Anders & Anders på Blockbuster ved alle de planlagte liveevents hen over hele året - og derved skabe en sjov og iøjnefaldende platform, som kunne versioneres løbende.
Da konceptet Anders & Anders er indholdsbaseret og underholdende, så skulle markedsføringen ligeledes afspejle dette. Og det skulle skabe værdi, underholdning og derigennem en loyalitet og top of mind.
LØSNING:
Vi udviklede konceptet ”Anders & Anders” sammen med Anders Lund Madsen og Anders Breinholt.
Sammen med de tidligere ”Sorte Spejdere” lavede vi podcast afledt af deres 12 år gamle radio-succes,
og producerede 33 video-afsnit af podcasten, så medierne kunne supplere hinanden.
Blandt andet lavede vi flere live-events som fx Skanderborg festival, Café "Hos Anders" i Århus og Podcast Festival, som vi streamede live på Facebook og Youtube. Disse live-events markedsførte vi "lokalt" via de vedlagte posters, som blev anvendt på de enkelte steder/venues og på fotos og coverbilleder. Nogle posters var blot logoet for "Anders og Anders", mens andre var i et filmunivers for at understrege tilhørsforholdet til Blockbuster.
Vi producerede 33 afsnit (af ca 1 times varighed/afsnit.) af ”Anders & Anders” fra februar til december i 2017.
Blockbuster som brand var tilbagetrukket i kommunikationen og i produktionerne, da udgivelsen, indholdet og underholdningsværdien i sig selv skulle tiltrække kunder og brugere til Blockbuster.